Onko kukaan kokeillut täällä raakaruokintaa Ranskanbulldogille? Eilen törmäsin aiheeseen etsiessäni koiralleni erilaisia ruokavaihtoehtoja. En tiedä kuinka usein pennun kuuluu kakata, mutta omani kakkaa ruuan jälkeen 1-2 kertaa. Minulla on ollut ennestään Mopsi, mutta sen pentuajasta on jo niin pitkä aika etten millään muista mikä määrä olisi normaalia ja mikä ei. Sen tiedän että jotkut ruuat aiheuttaa usein kakkaamista. Itse syötän tällä hetkellä Pro Onea jota saa ihan marketista. Siitäkin on puolesta ja vastaan puhujia paljon. Totesin kuitenkin että sisällys on melkein identtinen Pro Planin kanssa. Ystäväni suositteli taasen Eagle Packia. Tässä taasen on vähemmän proteiinia ja rasvaa kuin Pro Onessa vaikka kuinka oliskin eläinkaupan tuote.
Myös Royal Canin ei ole vakuuttanut minua. Senkin kehuja puhui itsensä pussiin. Pitkässä viestissään luetteli mitä aineksia koiran ruuassa ei saisi hänen mielestään olla, mutta kun pääsin tarkastelemaan caninin sisällystä se sisälsi osaa näistäkin tuotteista.. Ehkä ei kannattaisi liikaa surffailla ja lueskella foorumeita kun ei voi mitään sitten enää ostaa
Joten tuo raakaruokinta alkoi minua kiinnostamaan. Tosin en mielelläni välttämättä raakaa lihaa tälle antaisi. Mielummin ehkä keittäisin ensin, mutta menettääkö idea täysin merkityksensä? Ajattelin ehkä ainakin pari kertaa viikossa väsätä sille itse jonkun annoksen alkuun..
Mutta mitä mieltä te olette?