Ranskisfoorumi

keskustelua ranskanbulldogeista ja vähän muustakin
Tänään on La Maalis 20, 2010 10:41 pm

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ] 
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko: Mistä kaikkialta koiran jätökset pitää kerätä??
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2009 4:49 pm 
Poissa

Hei!

Luin kyllä jonkun lakipykälän,ja ymmärrän,että tietysti yleisiltä paikoilta,tienvarsista ym,mutta pitääkö koiran jätökset kerätä myös metsästä???Varmaankin lenkkipolun varresta pitää,mutta eikai nyt sentään ihan metsästä metsästä??

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2009 4:55 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Ite oon pitäny sellasta linjaa että kerään sieltä missä ne mua itteeni häirittee.. harvemmin tulee kerättyä sellasilta lenkkipoluilta missä ei oo roskiksia potkin hiukka syrjemmälle jos polulle törähtää :D

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Heinä 22, 2009 7:09 pm 
Poissa
Käyttäjän avatar

Lainaa:
Järjestyslaki 14 §

3) pidettävä huolta siitä, että koiran uloste ei jää ympäristöön hoidetulla alueella taajamassa.

Lainaa:
Koiran ulkoiluttajan on huolehdittava siitä, ettei koiran uloste jää ympäristöön hoidetulla alueella. Hoidettuja alueita lain mukaan ovat esimerkiksi alueet, joilla nurmikot on leikattu ja joilla on istutuksia tai joilla tiet ovat päällystettyjä.

Lähde: http://www.intermin.fi/intermin/hankkee ... 9B00252534

Elikä tästä pykälästä itse olen päätellyt, että tienpientareilta ja puistoista ym keräilen, mutta metsään saa jäädä. Tietysti pururadan varsi on eri asia, kuin ihan umpimetsän polunvarsi, pururadan kun ainakin minä miellän hoidetuksi alueeksi. Mutta jos se kakka tulee sinne metrinkin päähän pururadasta ihan aluskasvillisuuden joukkoon, ei kai sitä sieltä tarvii noukkia.

Itse korjaan kakat kaduilta ja lähipuistosta, muuten lenkit suuntautuu yleensä metsään, josta siis en kerää.

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 3 viestiä ]