Ranskisfoorumi

keskustelua ranskanbulldogeista ja vähän muustakin
Tänään on Su Maalis 21, 2010 5:03 am

Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3
Kirjoittaja Viesti
 Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 29, 2008 9:25 am 
Poissa
Käyttäjän avatar

Mulla se piipitys ei aina kuulu, vaikka äänetkin ois päällä ja välillä se sitten valitettavasti kuuluu..Luulin kanssa ekaksi, että just palovarottimesta on patteri loppu, mutta selvisi se syy lopulta...Laitan aina äänet pois, jos se alkaa kauheasten riipomaan...

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Pe Elo 29, 2008 10:48 am 
Poissa
Ylläpitäjä
Käyttäjän avatar

Yhdistin ketjun kun täällä jo noista mainoksista juttua.

Voi siis ladata tuon ad-blockin millä niistä ainakin osan saa piiloon, käsittääkseni toi piipittävä kuuluu niihin(mulla ei ole sitä joten en oo varma), voidaan myös kerätä kolehti mainoksetonta foorumia varten, voi laittaa äänet pois foorumilla pyöriskelyn ajaksi tai sitten vaan yrittää kestää.
Mitenkään manuaalisesti me ei voida niitä ikävä kyllä poistaa :(

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2008 9:10 am 
Poissa
Käyttäjän avatar

Dodiin. Oon hetken matkaa katsellut tätä touhua täällä forumilla jossa ilmeisesti oikeasti hallinnolliset tehtävät rajoittuu moderointiin (minkäs tekee jos tietotaitoa ei ole, eikä siinä siis mitään - no offence). Mietin vain sitä että kerran ihmiset ovat halukkaita saamaan forumin toiminnan olemaan kunnossa ja myös ilman että milloin serveri kaatuu ja millon ei.

Ostin itse juuri domainin (ajatelkaapa miltä kuulostaisi esim. http://www.ranskisfoorumi.net?) ja mieleeni nyt tuli samalla se miten helpottaa meidän forumilaisten toimintaa tämän ympärillä. Vuosi webhotellia joka kattaa (PHP sekä mySQL tuen = koodikielen tuki sekä tietokantapohja jota phpbb -softa tarvitsee) maksaa 39e / vuosi ja kun ottaa vuoden saa tuon domainin kaupan päälle. Kuukausihinta on siis 3,25e ja tämä jaettaessa x -määrälle maksajia joista kukin pistää pussistaan esim. sen 2e peliin (ja saa vaikkapa nimensä alle jonkin merkin siitä) niin kahdenkymmenen maksajan jälkeen on vuosi maksettu jonka jälkeen on mahdollista myös poistattaa kaikki epämieluisat mainokset ja ongelmat.

Kyseinen palveluntarjoaja sisältää myös Fantasticon jolla phpBB -forumin asennus hoituu helposti "muutamalla napinpainalluksella" ilman tietokantasäätöjä itse koodin puolelta (http://edullinenwebhotelli.com/content/view/121/127/).

Ainoa ongelma tässä esiintyy sen suhteen että miten siirtää nämä aikaisemmat viestit tältä forumilta tulevalle. En meinaan muista onko phpBB:n asennuksessa kysymystä viesti- ja jäsensiirrosta, mutta vahvasti uskon siihen että kerran nykyinen palveluntarjoaja on itse forumsoftan kehittäjä tulisi senkin olla mahdollista ilman ongelmia. Anycase. Jos idea kerää kannatusta niin laitetaanko pystyyn? Onko nykyisen forumin "hoitajalla" aikaa ja halua jatkaa tästä?

Tutustukaa vielä itse webhotellipakettiin: http://edullinenwebhotelli.com/content/view/18/32/.

edit. Ja jos tulee kysyttävää, topikkiin, yksäriä tai sähköpostilla eetu(at)whodat.biz

Eetu

Profiili  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: Ke Syys 17, 2008 8:08 pm 
Poissa
Ylläpitäjä
Käyttäjän avatar

emmi&eetu kirjoitti:
Ainoa ongelma tässä esiintyy sen suhteen että miten siirtää nämä aikaisemmat viestit tältä forumilta tulevalle. Onko nykyisen forumin "hoitajalla" aikaa ja halua jatkaa tästä?

Ei onnistu siirrot, ei. Olen kysynyt jo tätä, kun hankin toisen foorumipaikan (mainokseton) ja halusin kaiken datan siirrettävän sinne.
Ja otetaanpa taas huomioon, että esimerkiksi minä, joka silloin tämän uuden foorumin perustin, olen työssäkäyvä opiskelija (nyt harjoittelussa joten viikossa tulee n. 55h töitä,) en ehdi täällä mitään sen kummempia tekemään, eikä täällä oikein voikaan tehdä.
Ja rahaa en haluaisi lähteä keneltäkään kinumaan, kun se ei vaan ota tuulta allensa. Kaikki pitää kuitenki aina maksella netissä luottokortilla, ja nyt jo jurppii noitten mainosten pois maksaminen (ei muuten oo halpaa huvia, mut ilmainen on ADDblock plus mozillaan).
Tarkoitus on edelleen, että tämä on vain ajanviettopaikka jne, eikä siihen tarvita mitn domainia, sillä tänä löytyy kyllä googlettamallakin. :wink:

edit: Mä nyt kuitenkin tutustun tuohon webbihotelliin, kunhan löydän aikaa siihen, mutta epäilen ettei siirrot onnistu, sillä phhBB-pohjan tarjoajiakin on aika monta, tää meidän tarjoaja ei ole se alkuperäinen.

Rockcityn Nuppu 8.9.2004 - 26.10.2008
Suru on hinta, jonka me maksamme rakkaudesta.

Profiili Sähköposti  

Viestin otsikko:
ViestiLähetetty: To Syys 18, 2008 7:03 am 
Poissa
Käyttäjän avatar

Eli nykyinen palveluntarjoaja blokkaa ne jostakin idioottimaisesta syystä. phpBB kirjoittaa kuitenkin kaikki viesti- ja käyttäjätietonsa mySQL -kantaan jota käsittääkseni pitäisi pystyä hyödyntämään Export/Import -meiningillä, mutta todennäköisesti tämä on blokattu johtuen juuri forumin ilmaisuudesta. Ymmärrän hyvin kannan jos siirto ei ole mahdollista ettei ideaa ole myöskään lähteä muuttamaan kuviota.

Se onko "ajanviettopaikka" domainin alla vai pitkällä urlilla lienee aivan yksi hailea, nostin vain pointin esiin helppoudesta jakaa tietoa lyhyemmällä osoitteella niille jotka eivät esim. vielä ole jäseniä. Ja yleinen viittaukseni oli vain siihen, että kyseiset tämän sivuston mainokset (joiden maksamisessa ei mielestäni ole mitään järkeä kun takaisintulo on vielä klikkipohjainen) ja vakaus, olisi mahdollista saada korjattua sellaiseen kuntoon, että tämä kaikki ajanviettopaikkana olisi kaikille miellyttävämpi. Ajallisestihan käytännön toteutus (jos kaikki tekijät stemmaisi) ei se olisi kuin parin tunnin rupeama. Mutta tarkoitukseni oli vain tarjota vaihtoehtoinen toimintatapa forumeille sekä siinä samalla tietää myös nykyisestä pohjasta.

Niissä rajoissa mitä on asetettu on elettävä, eli mennään näillä sitten >.

Eetu

Profiili  

Näytä viestit ajalta:  Järjestä  
Aloita uusi ketju Vastaa viestiin  [ 35 viestiä ]  Mene sivulle Edellinen  1, 2, 3